در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

 درخشان، مشروع و قانونی

 
این روز‌ها برخی برخلاف قوانین بین المللی اعلامیه و بیانیه می‌دهند. در واقع آن‌هایی که این قوانین را نوشته‌اند وقتی می‌بینند قوانین به ضرر آنهاست، اقدام اخیر ایران را محکوم می‌کنند. اما باید تاکید کرد که اقدام کشورمان براساس قوانین بین‌المللی بوده است.
  این روز‌ها برخی برخلاف قوانین بین المللی اعلامیه و بیانیه می‌دهند. در واقع آن‌هایی که این قوانین را نوشته‌اند وقتی می‌بینند قوانین به ضرر آنهاست، اقدام اخیر ایران را محکوم می‌کنند. اما باید تاکید کرد که اقدام کشورمان براساس قوانین بین‌المللی بوده است.
کد خبر: ۱۴۷۵۶۱۰
نویسنده محمداسماعیل کوثری | نماینده مجلس شورای اسلامی 

رهبر معظم انقلاب امروز در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کردند که در انجام وظیفه پاسخ به دشمن نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم. در این خصوص باید گفت که پیش از اجرایی کردن کار‌های بزرگ حتما تمام جوانب موضوع باید سنجیده و بررسی شود و معایب و محاسن این اقدام نیز در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر پیش از تصمیم گیری برای اجرا باید به این نکات توجه لازم را کرد.

 رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه از عملیات وعده صادق ۲ به عنوان اقدامی درخشان یاد کردند. لازم به یادآوری است که این عملیات از سوی نیرو‌های مسلح کشورمان به صورت مدبرانه انجام شد. در واقع در مسائلی مانند بحث شناسایی و کار‌های اطلاعاتی دقت لازم به عمل آمده است. برای چنین عملیات‌هایی در خصوص اهداف نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود. در واقع باید مشخص شود که چه اهدافی را باید در نظر گرفت تا ضربات سنگین و اثر گذاری به دشمن وارد شود.

افزون بر این افرادی که چنین عملیات‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنند باید تمام مسائل مربوط به غافلگیری و پوشش را نیز در نظر بگیرند تا دشمنان از طریق ماهواره و افراد نفوذی پیش از اجرا از عملیات مطلع نشوند. این در حالی است که در نهایت نیز اجرای چنین عملیات‌هایی باید توسط افرادی انجام شود که روی موضوع تسلط داشته باشند و دقیقا در همان زمان مشخص شده بتوانند اقدامات خود را اجرایی کرده و در نهایت به اهداف بلند خود دست پیدا کنند.

در این بین لازم به یادآوری است که قبل از اجرای عملیات وعده صادق ۲ جوی ایجاد شده بود و برخی از روی دلسوزی و برخی نیز عجولانه خواستار اجرای عملیات بودند. این در حالی است که برای به دست آوردن نتیجه بهتر و دستیابی به اهداف، افراد اجرا کننده عملیات باید تدابیر لازم را در نظر بگیرند. در واقع در چنین شرایطی نباید شتابزده عمل کرد. در زمان جنگ نیز بچه‌های جبهه در این خصوص می‌گفتند: دیر و زود دارد. اما سوخت و سوز ندارد، چراکه هنگام اجرای عملیات برای انتخاب زمان، مکان و اهداف باید با حساسیت ویژه‌ای عمل کرد.

علاوه بر این رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه اقدام درخشان نیرو‌های مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی را کاملاً مشروع و قانونی خواندند و فرمودند که اقدام نیرو‌های مسلح ما کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام، گرگ‌ صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود.


بنابراین نباید فراموش کرد که رژیم صهیونیستی در سرزمین ما اقدامی نابخردانه و جنایتکارانه انجام داد. در واقع همه دنیا می‌دانست که شهید اسماعیل هنیه مهمان رسمی ما است و برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به کشورمان سفر کرده است. به همین دلیل وقتی رژیم صهیونیستی در کشورمان دست به چنین جنایتی می‌زند، یعنی به سرزمین ما تجاوز کرده است. به همین دلیل باید تاکید کرد که براساس قوانین بین المللی حق قانونی هر کشوری است که پاسخ چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای را بدهد.

این در حالی است که این روز‌ها برخی برخلاف این قوانین بین المللی اعلامیه و بیانیه می‌دهند. در واقع آن‌هایی که این قوانین را نوشته‌اند وقتی می‌بینند قوانین به ضرر آنهاست، اقدام ایران را محکوم می‌کنند. اما باید تاکید کرد که اقدام ایران براساس قوانین بین الملل بوده است و بسیاری از کشور‌ها در این خصوص این حق را به جمهوری اسلامی ایران داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها